Formularz zgłoszeniowy
W naszej placówce odbywają się następujące zajęcia:
Terapia logopedyczna
są indywidualnie. Aby terapia dziecka była jak najbardziej skuteczna ściśle współpracujemy z rodzicami.
Metody najczęściej wykorzystywane podczas terapii to:
– logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe).
– masaż logopedyczny wg dr E. Stecko.
– terapia ustno – twarzowa dr S. Masgutowej.
– elementy terapii słuchowej J. Cieszyńskiej.
– elementy metody werbo – tonalnej.
– logorytmika (oddziaływanie na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową).
– komunikacja alternatywna i wspomagająca: Makaton, Mówik, PCS, obrazki, zdjęcia, przedmioty rzeczywiste
Celem zajęć jest:
– Korygowanie zaburzeń mowy.
– Usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego.
– Usprawnianie funkcji pokarmowych (odgryzanie, żucie, połykanie, picie).
– Wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej, oddechowej i fonacyjnej.
– Wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego.
Terapia psychologiczna
Usprawnianie widzenia
Terapia zajęciowa
Główne rodzaje terapii zajęciowej realizowane w naszej placówce to:
– ergoterapia – terapia poprzez pracę, polega na wykonywaniu czynności manualnych (np. elementy malarstwa, rzeźbienia)
– arteterapia – terapia poprzez szeroko pojętą sztukę (muzykę, książki, teatr, taniec)
– zajęcia relaksacyjne – terapia wykorzystująca techniki relaksacyjne
Celem zajęć jest: zwiększenie samodzielności dzieci, przygotowanie do pracy, poprawa stanu fizycznego (m.in. usprawnienie manualne i koordynacyjne), złagodzenie napięcia nerwowego, odwrócenie uwagi od choroby i związanych z nią problemów, rozwój zainteresowań i pasji dziecka, doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
Dogoterapia
W Kynoterapii wyróżniamy trzy podstawowe formy zajęć:
Spotkanie z Psem – to zajęcia, które mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy dzieckiem a psem. W trakcie spontanicznej radosnej zabawy, ukierunkowanej przez terapeutę, dzieci przyzwyczajają się do kontaktu z psem głaszcząc go, wydając polecenia.
Edukacja z Psem – to forma zajęć usprawniająca sferę intelektualną i poznawczą. Odpowiednio przygotowany pies uczestniczy aktywnie w zajęciach motywując dzieci
do nauki.
Terapia z Psem – są to ćwiczenia z zakresu kompleksowej rehabilitacji ukierunkowane na konkretny, zaplanowany wcześniej cel, do których metodyka jest układana w porozumieniu ze specjalistą (lekarzem, rehabilitantem, psychologiem). Charakteryzują się indywidualnym podejściem do każdego dziecka, jego możliwości i potrzeb.
Integracja sensoryczna
Rehabilitacja
Celem zajęć jest: rozwój psychomotoryczny dziecka, odtworzenie prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych, kształtowanie czynności samoobsługowe (np. rozbieranie się, spożywanie posiłków), normalizacja napięcia mięśniowego, doskonalenie koordynacji ruchowej i reakcji równoważnych, samodzielne przemieszczanie się i niezależność ruchową z wykorzystaniem sprzętu ortopedycznego, kształtowanie schematu ciała i orientacji przestrzennej, zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej, polepszenie czucia głębokiego i powierzchownego, rozwijanie zainteresowań i chęci do aktywnego wypoczynku.