Główne założenia naszej działalności:
Dzieci powinny się uczyć i wymagają specjalnego podejścia do procesu edukacji. Tylko część z nich może uczyć się w szkołach masowych lub integracyjnych, pozostałe wymagają edukacji w szkołach specjalnych. Pozwala to uniknąć izolacji związanej z nauczaniem indywidualnym w domu.
Procesy te powinny odbywać się w niewielkich, lokalnych ośrodkach w pobliżu miejsca zamieszkania dziecka tak, aby możliwe było życie rodzinne i aby dzieci rozwijały się i nie traciły więzi społecznych.
Zarząd Stowarzyszenia
Wiceprezes – Małgorzata Bal
Statut Stowarzyszenia
Konwencja ONZ
Celem Konwencji jest ochrona i zapewnienie pełnego i równego korzystania z praw człowieka i podstawowych wolności przez osoby z niepełnosprawnościami na równi ze wszystkimi innymi obywatelami. Polska zobowiązana jest do wprowadzenia w życie zawartych w Konwencji standardów postępowania w celu zapewnienia osobom z niepełnosprawnościami realizacji ich praw.
Tekst Konwencji opublikowany został w Dz. U. z dnia 25 października 2012 r., poz. 1169.
Ustawodastwo
2. USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU1991095042
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/1591/1