Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/aga-waw/domains/ozarow.aga.org.pl/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 6044 Poradnia „Aga” w Przasnyszu - Rehabilitacja Neurologiczna dla Dzieci

Nasza Poradnia

Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej dla Dzieci i Młodzieży „Aga” od 17 lat realizuje świadczenia na rzecz dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi. Początkowo miała świadczyć usługi tylko na rzecz dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, obecnie otacza opieką ponad 150 dzieci z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną, różnymi zespołami genetycznymi i innymi chorobami.

 

Podopieczni poradni realizują procedury finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia (zajęcia z fizjoterapeutą, logopedą, psychologiem i pedagogiem), otoczeni są także opieką lekarza neurologa, doktor Anny Wituckiej – Tuzimek oraz lekarza rehabilitacji, doktor Joanny Naumowicz. Dzięki stałej i wielospecjalistycznej opiece możliwe jest całościowe oddziaływanie na wszechstronny rozwój każdego dziecka, a nasi podopieczni osiągają spore postępy.

Nasze zajęcia:

Rehabilitacja

W naszej poradni pracuje 4 rehabilitantów z dużym doświadczeniem i wszechstronnym wykształceniem. Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej , zgodnie z zaleceniami lekarza specjalisty z zakresu rehabilitacji i neurologii oraz w oparciu o ocenę funkcjonalną możliwości motorycznych dziecka. Głównymi metodami wykorzystywanymi podczas zajęć są: NDT Bobath, PNF, Metoda Vojty, Metoda A.Petö, terapia ręki, masaże lecznicze i relaksacyjne, elementy integracji sensorycznej i innych metod. Podczas zajęć staramy się łączyć elementy różnych metod specjalistycznych w celu uzyskania możliwie najlepszych efektów terapeutycznych oraz pozwolą zdobyć dziecku jak największą samodzielność oraz niezależność w życiu codziennym. Celem zajęć jest: rozwój psychomotoryczny dziecka, odtworzenie prawidłowych wzorców i nawyków ruchowych, kształtowanie czynności samoobsługowych, normalizacja napięcia mięśniowego, doskonalenie  koordynacji ruchowej i reakcji równoważnych, samodzielne przemieszczanie się i niezależność ruchową z wykorzystaniem sprzętu ortopedycznego, kształtowanie schematu ciała i orientacji przestrzennej, zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej, polepszenie czucia głębokiego i powierzchownego, rozwijanie zainteresowań i chęci do aktywnego wypoczynku.

Terapia logopedyczna

przeznaczona jest dla wszystkie dzieci z zaburzeniami mowy oraz ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Przed rozpoczęciem terapii przeprowadzamy diagnozę, po której dla każdego dziecka w zależności od występującego zaburzenia dobieramy indywidualny program terapii. Metody dobierane są indywidualnie, zgodnie
z potrzebami i możliwościami poznawczymi każdego pacjenta. Zajęcia prowadzone
są indywidualnie i opierają się na  ścisłej współpracujemy z rodzicami.

Metody najczęściej wykorzystywane podczas terapii to:
– logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe).
– masaż logopedyczny wg dr E. Stecko.
– terapia ustno – twarzowa dr S. Masgutowej.
– elementy terapii słuchowej J. Cieszyńskiej.
– elementy metody werbo – tonalnej.
– logorytmika (oddziaływanie na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową).
– komunikacja alternatywna i wspomagająca: Makaton, Mówik, PCS, obrazki, zdjęcia, przedmioty rzeczywiste

Celem zajęć jest:
– Korygowanie zaburzeń mowy.
– Usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego.
– Usprawnianie funkcji pokarmowych (odgryzanie, żucie, połykanie, picie).
– Wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej, oddechowej i fonacyjnej.
– Wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego.

 

Terapia psychologiczna

przeznaczona jest dla pacjentów mających trudności w funkcjonowaniu poznawczym, emocjonalnym bądź społecznym i ma formę zajęć indywidualnych. Rozpoczęcie terapii poprzedzone jest diagnozą psychologiczną. Podczas zajęć dzieci nabywają kompetencje komunikacyjne, uczą się wyrażania własnego zdania, rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi. Starsi pacjenci uczy się rozmawiać o swoich zainteresowaniach, planach i marzeniach na przyszłość oraz o własnych problemach oraz możliwościach ich rozwiązywania. Głównym celem zajęć jest: usprawnianie procesów poznawczych: uwagi, pamięci, myślenia, spostrzegania, stymulowanie percepcji wzrokowej i słuchowej, kształtowanie zdolności analizy i syntezy wzrokowej, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rozwijanie komunikacji niewerbalnej i werbalnej oraz uczenie się współdziałania z innymi, rozwijanie poczucia tożsamości i własnej wartości, wzmacnianie wiary we własne siły i budowanie motywacji do pracy, kształtowanie realnego obrazu własnej osoby, rozpoznawania własnych emocji, a także wyrażania ich w formach akceptowanych społecznie.

Terapia pedagogiczna

to zajęcia mające na celu szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych oraz różnych deficytów wynikających z niepełnosprawności dziecka. Zajęcia mają na celu podwyższanie samooceny i motywacji dziecka do dalszego działania, do nauki i poznawania świata. Terapia pedagogiczna dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Bądź zadzwoń: